Kaebuste lahendamise kord - Bonami
Registreeritud asukoht: Újezd 450/40, Praha 1 – Malá Strana, sihtnumber 118 00, Tšehhi Vabariik
Registrikood: 242 30 111
E-post: klienditugi@bonami.ee
Kontori kontaktaadress: Thámova 289/13, 186 00 Praha 8 – Karlín, Tšehhi Vabariik
Kaebuste esitamise aadress: Bonami – complaints department, Prologis Park Prague Airport, Průmyslová 482 (GATE1), 252 61, Jeneč, Czech Republic
Veebisait: https://www.bonami.ee/
Telefon: +3726543614
Arveldusandmed: maksukohustuslase tunnus CZ24230111
Konto number: SK85 8330 0000 0021 0096 7250 (FIO_SK)
IBAN: SK85 8330 0000 0021 0096 7250
Käesolev äriühingu BONAMI.CZ, a.s., registreeritud Praha Linnakohtu peetavas äriregistris, B toimiku kanne 18575 (edaspidi: Müüja), kaebuste lahendamise kord reguleerib lepingu osapoolte täiendavaid õigusi ja kohustusi, mis on seotud Müüja vastutusega puuduste eest Müüja ja teise isiku (edaspidi: Ostja) vahel Bonami.cz veebipoes, mis asub internetis aadressil www.bonami.cz, sõlmitud ostulepingute täitmisel ning mis täiendab Müüja veebipoe müügitingimusi (Müüja veebipoe müügitingimused edaspidi: Tingimused; käesolev kaebuste lahendamise kord edaspidi: kaebuste lahendamise kord).
Dokumendi ajalugu
Versioon: 1.0
Kehtivuse alguse kuupäev: 3. juuni 2020
Koostajad: Jan Klička, Marek Bartoš
Märkus: Bonami.CZ
Versioon: 1.1
Koostaja: Matěj Vácha
Märkus: AK PKK
Versioon: 1.2
Kehtivuse alguse kuupäev: 9. august 2023
1. Käesolev kaebuste lahendamise kord reguleerib pooltevahelisi suhteid seoses ostulepinguga või ostulepingu alusel; üks pool on Müüja ja teine pool on Ostja – vastavalt kohaldatavatele õigusnormidele võib Ostja tegutseda tarbija või ettevõtjana (edaspidi ühiselt vastavalt: Ostja või Ostjad).
1.1. Kui Ostja ei ole tarbija, siis suhteid, mida käesolevas kaebuste lahendamise korras ja Tingimustes, mis on kättesaadavad BONAMI.CZ-i veebisaidil aadressil https://www.bonami.ee/i/tingimused, ei reguleerita, reguleerib Tšehhi Vabariigi tsiviilseadustiku (akt nr 89/2012 Coll., edaspidi: Tsiviilseadustik) kehtiv redaktsioon.
1.2. Õiguslikke suhteid, mis tekivad Müüja ja tarbijast Ostja vahel ning mida käesolevas kaebuste lahendamise korras ja Tingimustes ei reguleerita, reguleerib Tsiviilseadustik ja Tšehhi Vabariigi tarbijakaitseseadus (akt nr 634/1992 Coll., edaspidi: Tarbijakaitseseadus).
2. Õigusi ja kohustusi, mida käesolevas kaebuste lahendamise korras ei reguleerita, reguleerivad Tingimused ja kohaldatavad õigusaktid, eelkõige:
Tsiviilseadustik – akt nr 89/2012 Coll., tsiviilseadustik, kehtivas redaktsioonis;
Tarbijakaitseseadus – akt nr 634/1992 Coll., tarbijakaitse kohta, kehtivas redaktsioonis;
GDPR / isikuandmete kaitse üldmäärus – Euroopa Parlamendi ja nõukogu 27. aprilli 2016. aasta määrus (EL) 2016/679 füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel ja selliste andmete vaba liikumise ning direktiivi 95/46/EÜ kehtetuks tunnistamise kohta (edaspidi: isikuandmete kaitse üldmäärus).
3. Kaebuste lahendamise kord on Tingimuste lahutamatu osa. Ostulepingu sõlmimisel väljendab Ostja oma nõusolekut Tingimustega ja käesoleva kaebuste lahendamise korraga ning kinnitab, et on nimetatud dokumentidega nõuetekohaselt tutvunud.
4. Tingimused ja lisateave on kättesaadavad ka Müüja veebisaidil aadressil www.bonami.cz.
5. Bonami.cz-i veebipoe (Müüja) klient on kas tarbijast Ostja vastavalt Tarbijakaitseseaduse (akt nr 634/1992 Coll.) § 2 lõike 1 punktile a (tarbijast Ostja) või ettevõtjast Ostja, kes tegutseb lepingu sõlmimisel ja täitmisel oma majandus- või muu äritegevuse raames või sõltumatu kutsetegevuse raames (ettevõtjast Ostja). Tarbijast Ostja ja ettevõtjast Ostja on edaspidi koos nimetatud kui Ostja või Ostjad.
6. Müüja tegutseb ostulepingu sõlmimisel ja täitmisel oma äritegevuse raames. Müüja on ettevõtja, kes saadab kauba Ostjale otse või teiste ettevõtjate kaudu.
Ostja kaebuses peab olema märgitud:
ostutellimuse number;
kauba tellimise/ostmise kuupäev;
ostetud kauba arve;
kauba kättesaamise kuupäev;
Ostja ees- ja perekonnanimi;
Ostja telefon, e-post;
Puudusega kauba nimetus;
puuduse kirjeldus.
Palume märkida, kui kaup on ostetud kui tehasedefektiga kaup (II kvaliteediklass) või III kvaliteediklassi kaup ning põhjus, miks kaup müüdi tehasedefektiga kaubana (II kvaliteediklass) või III kvaliteediklassi kaubana, st millise puuduse tõttu (nt pinna esteetiline kahjustus).
Kui esitate kaebuse, siis on meile suureks abiks, kui märgistate puuduva või puudusega osa otse paigaldamisjuhendis ning saadate meile juhendi koos kaebusega. See kiirendab kogu kaebuse lahendamise protsessi.
Kui esitate kaebuse, siis on meile suureks abiks, kui teie kaebus sisaldab järgmist:
foto, millel on näha ostetud kauba puudus või kahjustus;
tootmisetikett kauba pakendilt või selle koopia/foto (kui on olemas);
foto transpordipakendist, millel on näha transpordietikett, sealhulgas paki sisu (kui tegu on kahjustatud kaubaga).
Kaebuse esitamiseks võite kasutada kaebuse / lepingust taganemise / kauba tagastamise vormi (saab alla laadida teie kliendikonto all olevatest ostuandmetest või Müüja veebisaidilt, samuti on kauba tagastuse vorm leitav käesoleva kaebuste lahendamise korra lõpus). Kui kasutate kaebuse / lepingust taganemise / kauba tagastamise vormi, hõlbustab ja kiirendab see kaebuse lahendamise protsessi. Seepärast soovitame kasutada osundatud vormi.
Kaebuse esemeks oleva kauba pakend
Vigane toode/kaup tuleb enne saatmist korralikult pakendada. Võib kasutada originaalpakendit. Kui originaalpakendit ei saa kasutada, tuleb pakend asendada, et kaitsta kaupa piisavalt edasise kahju eest, mis võib tekkida kauba Müüjale tagasisaatmisel.
Kui te ei ole kindel, kuidas toode tagasisaatmise jaoks pakendada, tutvuge meie veebilehel oleva teabega või võtke meiega ühendust aadressil klienditugi@bonami.ee.
I. Kvaliteet vastuvõtmisel
1. Poolte õigusi ja kohustusi seoses lepingu puuduliku täitmise korral kehtivate õigustega reguleerivad siduvad üldised õigusnormid, eelkõige Tsiviilseadustiku sektsioonid 1914–1925, 2099–2117 ja 2161–2174 ning Tarbijakaitseseaduse (akt nr 634/1992 Coll.) kehtiv redaktsioon.
2. Kaebuste lahendamise kord tugineb Müüja veebipoe Tingimustele, mis on kättesaadavad Müüja veebisaidil.
3. Müüja vastutab Ostja ees selle eest, et kaup oleks Ostjale üleandmisel ilma puudusteta. Kui puudus ilmneb ühe aasta jooksul alates Ostjale üleandmisest, eeldatakse, et kaubal oli puudus juba üleandmisel.
3.1. Eelkõige vastutab Müüja Ostja ees selle eest, et kauba Ostjale üleandmisel:
3.1.1. on kaubal omadused, milles pooled on kokku leppinud, ning kokkuleppe puudumisel on kaubal omadused, mida Müüja või tootja kirjeldasid või Ostja eeldas, arvestades kauba laadi ja kaubale tehtud reklaami;
3.1.2. kaup sobib Müüja poolt kirjeldatud otstarbeks või otstarbeks, milleks seda laadi kaupa tavaliselt kasutatakse;
3.1.3. kauba kvaliteet või omadused vastavad kokkulepitud näidisele, kirjeldusele või mudelile;
3.1.4. kaup on vastava kvaliteedi, taseme ja kaaluga; ning
3.1.5. kaup on vastav seaduses sätestatud nõuetele.
3.2. Kaebuste lahendamise korra punktis 3.1 esitatud sätteid ei kohaldata ühegi kauba suhtes, mida müüakse allahindlusega juba teadaoleva puuduse tõttu, mis on allahindluse põhjuseks; kauba kulumise suhtes, mille on põhjustanud selle tavapärane kasutamine; kasutatud kauba puhul puuduse suhtes, mis vastab sellisele kasutamis- või kulumisastmele, mis oli kaubal siis, kui Ostja kauba vastu võttis, või kui see tuleneb kauba laadist või teadaolevast omapärast.
3.3. Müüja ei vastuta Ostja ees ühegi puuduse eest, mis vastab sellisele kasutamis- või kulumisastmele, mis oli kasutatud kaubal selle vastuvõtmisel.
3.4. Kui kauba puudus ilmneb ühe aasta jooksul alates Ostja poolsest vastuvõtmisest, eeldatakse, et kaubal oli vastav puudus juba vastuvõtmisel.
4. Ostja on kohustatud teatama kauba puudusest Müüjale kahe (2) kuu jooksul pärast seda, kui ta selle avastas. Ostja teavitab Müüjat sellest, millist oma õigust puudusega kauba osas ta soovib kasutada, puudusest teatamisel või mõistliku aja jooksul pärast puudusest teatamist. Ostja ei või oma kord tehtud valikut oma õiguse kasutamise osas ilma Müüja nõusolekuta muuta; see ei kehti juhul, kui Ostja taotles sellise puuduse kõrvaldamist, mida ei saa kõrvaldada.
5. Ostjal on õigus taotleda uue, ilma puuduseta kauba saatmist, kui see ei ole puuduse laadi arvestades ebamõistlik. Kui puudus on seotud üksnes kauba osaga, mida on võimalik asendada, võib Ostja nõuda üksnes kauba puudusega osa asendamist. Kui asendamine ei ole võimalik, on Ostjal õigus lepingust taganeda.
6. Samas kui puudusega kauba asendamine on puuduse laadi arvestades ebamõistlik, eelkõige juhul, kui puuduse saab ilma põhjendamatu viivituseta kõrvaldada, on Ostjal õigus üksnes puuduse tasuta kõrvaldamisele.
7. Ostjal on õigus nõuda uue kauba saatmist või osa asendamist ka juhul, kui puudust saab küll kõrvaldada, kuid Ostja ei saa parandatud kaupa nõuetekohaselt kasutada puuduse kordumise tõttu pärast remonti või suure arvu puuduste tõttu. Sellisel juhul on Ostjal ka õigus lepingust taganeda.
8. Kui puudus on seotud üksnes kauba osaga ja see osa on asendatav, võib Ostja nõuda üksnes puudusega osa asendamist. Kui asendamine ei ole võimalik, on Ostjal õigus lepingust taganeda või õigus saada mõistlikku allahindlust, välja arvatud juhul, kui puudus takistab kauba edasist kasutamist. Samas kui kauba asendamine on puuduse laadi arvestades ebamõistlik, eelkõige juhul, kui puuduse saab ilma põhjendamatu viivituseta kõrvaldada, on Ostjal õigus üksnes puuduse tasuta kõrvaldamisele.
9. Kui Ostja ei tagane lepingust ega kasuta õigust puudusega kauba või kauba puudusega osa asendamisele või kauba remondile, võib ta taotleda mõistlikku allahindlust. Ostjal on õigus taotleda mõistlikku allahindlust ka juhul, kui Müüja ei suuda asendada puudusega kaupa või selle puudusega osa või puudust kõrvaldada, samuti juhul, kui Müüja ei heasta kauba puudust mõistliku aja jooksul või kui puuduse heastamine tekitab Ostjale märkimisväärseid raskusi.
10. Kasutatud kauba ja teadaoleva puuduse tõttu allahindlusega müüdava kauba müümisel on Ostjal täiendava puuduse ilmnemisel kauba asendamise asemel õigus mõistlikule allahindlusele.
11. Müüja ei ole kohustatud Ostja nõuet kauba asendamiseks, parandamiseks või hinna alandamiseks täitma, kui kauba puudus oli Ostjale ostulepingut sõlmides teada ning Ostjale üleantud kaup vastab ostulepingu tingimustele, samuti kui Müüja tõendab, et Ostja põhjustas kauba puuduse ise.
II. Kvaliteedigarantii
1. Müüja annab kõigile toodetele kvaliteedigarantii, mille alusel Müüja kohustub tagama, et toode sobib selle tavapäraseks otstarbeks või et tootel säilivad teatava aja jooksul (garantii periood) tavapärased omadused.
2. Kvaliteedigarantii periood on 24 kuud, välja arvatud juhul, kui garantiisertifikaadil on märgitud pikem garantii periood või kui konkreetse kauba puhul on sätestatud teisiti (näiteks pakendil).
3. Kvaliteedigarantii ei kehti kaupade suhtes, mida müüakse allahindlusega puuduse tõttu, mis on allahindluse põhjuseks.
4. Garantiiaeg algab toote vastuvõtmisel Ostja või tema nimetatud kolmanda isiku poolt.
III. Puudusetega kaupadest tulenevad nõuded
1. Lepingu olulise rikkumise korral on Ostjal õigus (olenemata puuduse kõrvaldamise võimalusest):
1.1. nõuda uue, ilma puuduseta kauba saatmist või puuduva osa saatmist;
1.2. nõuda puuduse tasuta kõrvaldamist kauba remondi teel;
1.3. saada mõistlikku allahindlust ostuhinnast või lepingust taganeda.
2. Lepingu rikkumine on oluline, kui Müüja teadis lepingut sõlmides või oleks pidanud teadma, et Ostja ei sõlmiks lepingut, kui ta oleks rikkumisest teadlik.
3. Lepingu mitteolulise rikkumise korral on Ostjal õigus (olenemata puuduse kõrvaldamise võimalusest) lasta puudus kõrvaldada ja/või saada mõistlik allahindlus ostuhinnast. Kui Müüja ei kõrvalda kauba puudust õigeaegselt või keeldub puudust kõrvaldamast, võib Ostja muu hulgas nõuda allahindlust ostuhinnast ja/või võib lepingust taganeda.
4. Ostja teavitab Müüjat sellest, millist õigust ta soovib kasutada, kauba puudusest teatamisel või mõistliku aja jooksul pärast puudusest teatamist. Valikut võib ilma Müüja nõusolekuta muuta üksnes juhul, kui Ostja taotles sellise puuduse kõrvaldamist, mida ei saa kõrvaldada.
5. Kui Ostja ei vali, millist õigust ta soovib lepingu olulise rikkumise korral kasutada, õigeaegselt, on tal samasugused õigused nagu lepingu mitteolulise rikkumise korral.
6. Müüja ei vastuta järgmiste puuduste eest:
6.1. kauba kulumine tingituna selle tavapärasest kasutamisest;
6.2. sellised uute kaupade puudused, mida müüakse allahindlusega just selliste puuduste tõttu;
6.3. kauba puudused, mis on tekitatud ostulepingu osapooltest sõltumatu paigaldamise ajal või tõttu; paigaldamine on ostulepingu osapooltest sõltumatu, kui paigaldamine Müüja poolt või Müüja korraldamisel ei ole ostulepingus kokku lepitud ning puudus ei ilmnenud paigaldamisjuhendis märgitud valejuhiste tõttu;
6.4. puuduse ja/või kahju on põhjustanud Ostja ise, sealhulgas puudused, mis tulenevad valest kasutamisest vastuolus kasutusjuhendiga või millest Ostja oli teadlik ostulepingu sõlmimisel; või
6.5. mis tulenevad kauba omapärast.
IV. Kaebuse esitamine
1. Müüja peab võimaldama Ostjal kasutada kõiki õigusi, mis tulenevad Müüja vastutusest kauba puuduste eest. Samas kui Ostjale Müüja poolt väljastatud dokumendil on Tsiviilseadustiku sektsioon 2166 alusel märgitud remondi eest vastutavana muu isik, kes asub Müüja ruumides või Ostjale lähemas asukohas, on Ostja kohustatud kasutama oma õigust puuduse kõrvaldamiseks isiku juures, kes on Müüja poolt määratud vastavat remonti tegema. Välja arvatud eelmises lauses sätestatud juhul, kui Müüja on määranud remondi teostajaks muu isiku, on Müüja kohustatud võtma Ostja kaebuse kõigi Müüja poolt müüdavate kaupade ja pakutavate teenuste puuduste kohta vastu igas oma asukohas, kus saab kaebusi vastu võtta, s.h. Müüja registreeritud asukohas või tegevuskohas. Müüja on kohustatud väljastama Ostjale kirjaliku tõendi, milles on märgitud kuupäev, millal Ostja kaebuse esitas, kaebuse sisu, Ostja soovitud kaebuse lahendamise viis ning lisaks kinnitus kaebuse lahendamise kuupäeva ja viisi kohta, sealhulgas kinnitus remondi ja selle kestuse kohta või kirjalik põhjendus kaebuse rahuldamata jätmise kohta. Sama kohustus vastava kirjaliku tõendi väljastamiseks on ka isikul, kelle Müüja on määranud remonti tegema.
2. Ostja võib kasutada puudusega kauba suhtes kehtivast Müüja vastutusest tulenevaid õigusi eelkõige esitades kaebuse:
2.1. kirja teel aadressil: OMNIVA EE (sorting center) – Packeta International; 94124931; Rukki tee 7; Lehmja, 75306; Harju maakond, Estonia;
2.2. telefoni teel numbril: +3726543614;
2.3. e-posti teel aadressil: klienditugi@bonami.ee.
3. Võimaluse korral ja juhul, kui Ostjal ei teki märkimisväärseid raskusi, on Ostja kohustatud kaebust esitades tagastama kauba Müüjale otse kaebuse esitamise kohas või saates selle järgmisel aadressil: OMNIVA EE (sorting center) – Packeta International; 94124931; Rukki tee 7; Lehmja, 75306; Harju maakond, Estonia;
4. Ostja esitab koos kaebusega olenevalt asjaoludest ostukviitungi või garantiisertifikaadi või muu dokumendi selle kohta, et kauba müüs Müüja, kellele on esitatud kauba kohta kaebus, ning et garantiiaeg ei ole veel lõppenud. Kaebuse lahendamise tähtaeg hakkab kulgema kaebuse esitamise hetkest.
5. Klient on kohustatud tõendama väidetavat puudust ja selle ulatust, tagastades puudusega kauba või saates fotod, millel on puudus hästi nähtav. Ilma väidetavat puudust ja selle ulatust tõendamata ei saa kaebuse lahendamise menetlust alustada.
6. Kaebuse esitamisel märgib Ostja ostutellimuse numbri, oma ees- ja perekonnanime, kontaktandmed (telefon, e-post), puudusega kauba nimetuse, puudusega kauba tellimise/ostmise kuupäeva ja kauba kättesaamise kuupäeva, puuduse kirjelduse või võimaluse korral fotod väidetavast puudusest ning soovitud kaebuse lahendamise viisi ning esitab ostetud kauba arve.
7. Ostja on kohustatud pakendama kaebuse esemeks oleva kauba originaalpakendisse või enda pakendisse, et ära hoida selle kahjustumist – näiteks mööbel tuleb pakendada tugevasse pappkasti. Ostja võib kasutada Müüja veebisaidil avaldatud kauba pakendamise juhiseid. Kaebuse esemeks olev kaup peab olema pakendamisel puhas ja täielik.
8. Olenevalt väidetava puuduse aadist ja nõutavast kaebuse lahendamise viisist tuleb Müüjale puudusega kaup ning kõik selle osad ja varuosad tagastada. Palume saata kaebuse esemeks olev kaup aadressil: OMNIVA EE (sorting center) – Packeta International; 94124931; Rukki tee 7; Lehmja, 75306; Harju maakond, Estonia.
9. Palume mitte saata kaebuse esemeks olevat kaupa COD (tasumine kättesaamisel); sellised saadetised tagastatakse saatjale ja kaebuse lahendamine võib tarbetult pikeneda.
V. Kaebuse lahendamine
Ostja kaebus tuleb lahendada mõistliku aja jooksul, välja arvatud juhul, kui Müüja ja Ostja lepivad kokku pikemas ajavahemikus. Kui Müüja ei lahenda kaebust mõistliku aja jooksul, käsitletakse seda ostulepingu olulise rikkumisena. Müüja on kohustatud teavitama Ostjat kaebuse menetluse tulemusest. Ostja on kohustatud tegema Müüjaga kaebuse menetlemisel mõistlikult vajalikku koostööd, s.h. võimaldama Müüjal kaebuse esemeks oleva kaup üle vaadata.
1. Garantiiaega pikendatakse perioodi võrra, mis algab kaebuse esitamisest ja kestab kaebuse lahendamiseni või seni, kuni Ostjal tekkis kohustus parandatud kaup pärast remonti vastu võtta. Kauba või selle osa asendamise korral vastutab Müüja samamoodi, nagu oleks ostetud uus kaup või selle osa.
2. Kui kaebuses märgitud andmeid või teavet tuleb muuta, palub Müüja Ostjal andmeid nõutavas ulatuses muuta. Seda kaebuse täiendamiseks kuluvat aega ei arvestata kaebuse menetlemise aja hulka.
3. Ostjal on õigus nõuda sisse kauba Müüjale tagastamise saatekulud, kui kaebus kuulub rahuldamisele.
4. Kui Ostja valis muu viisi kui Müüja pakutav kõige odavam võimalik kauba standardtagastus, siis maksab Müüja tagasi kulud, mis vastavad üksnes odavaimale saatmisviisile.
5. Vastus kaebusele saadetakse Ostja poolt kaebuses märgitud aadressil, kaebuses osutatud e-posti aadressil ning muul juhul Ostja elektroonilisel aadressil, mis on märgitud kasutajaliideses või ostutellimuses.
VI. Ostulepingust taganemine
1. VI jagu kohaldatakse juhtudel, kui Müüja ja tarbijast Ostja vahel on sõlmitud ostuleping. Vastavalt seadusele ja Bonami.cz Tingimustele käsitatakse tarbijana Ostjat, kes vastab Tarbijakaitseseaduse (akt nr 634/1992 Coll.) kehtivas redaktsioonis esitatud tarbija määratlusele, s.o eraisik, kes ei tegutse oma majandustegevuse ega sõltumatu kutsetegevuse raames.
2. Tehasedefektiga (II kvaliteediklass) ja III kvaliteediklassi kauba puhul kohaldatakse lepingust taganemise korral seaduses sätestatud 14-päevast tähtaega müügi osas, mis on toimunud Müüja veebipoe või ostu-müügiserverite kaudu.
3. Teave seaduses sätestatud õiguse kohta lepingust taganeda ja lepingust taganemise vorm on Tingimuste osa (Tingimuste lisa) ja
on siin kättesaadav.
4. Tarbijast Ostjal on õigus 14 päeva jooksul ostulepingust taganeda põhjust märkimata. Tähtaega arvestatakse alates kauba vastuvõtmisest ning, kui ostulepingu esemeks on mitut liiki kaubad või kauba osad, siis hakkab tähtaeg kulgema alates viimase kaubasaadetise vastuvõtmise kuupäevast.
5. Vastavalt Tsiviilseadustiku sektsioon 1837 ei ole ostulepingust taganemine võimalik muu hulgas järgmistel juhtudel:
5.1. Ostja tellimusel valmistatud kauba tarne;
5.2. rikneva kauba tarne;
5.3. kaup, mis on pärast tarnet muu kaubaga pöördumatult segunenud;
5.4. suletud pakendis kauba tarne, mille tarbija on pakendist välja võtnud ja mida ei saa tagastada hügieeniga seotud põhjustel; ning
5.5. audio- või videosalvestise või arvutiprogrammi tarne, kui selle originaalpakend on rikutud. Lisaks ei ole tarbijast Ostjal õigust taganeda ostulepingust vastavalt VI jao punktile 16.
6. Tarbijast Ostja on kohustatud teavitama Müüjat ostulepingust taganemise soovist ühepoolse õigusliku avaldusega (näiteks kiri, mis saadetakse olenevalt asjaoludest postiasutuse kaudu, faksi teel, e-posti teel või toimetatakse kätte isiklikult). Kaebuse / lepingust taganemise / kauba tagastamise vormi saab alla laadida Müüja veebisaidilt ning see on toodud ka käesoleva dokumendi lõpus või selle saab lasta endale e-posti teel saata. Tarbijast Ostja võib saata ostulepingust taganemise teate Müüja e-posti aadressile: klienditugi@bonami.ee.
7. Seaduses sätestatud 14-päevast ostulepingust taganemise tähtaega on järgitud, kui lepingust taganemise teade saadetakse enne asjaomase tähtaja lõppu Müüja aadressile. Ostja võib saata ostulepingust taganemise teate ka Müüja e-posti aadressile: klienditugi@bonami.ee.
8. Tarbijast Ostja on kohustatud saatma kauba tagasi põhjendamatu viivituseta, hiljemalt 14 päeva jooksul alates ostulepingust taganemise kuupäevast. Tähtaega loetakse järgituks, kui Ostja saadab kauba tagasi enne 14 päeva möödumist.
9. Kui tarbijast Ostja taganeb ostulepingust, siis maksab Müüja tagasi kõik Müüja saadud maksed, sealhulgas saatekulud (välja arvatud lisakulud, mis on ilmnenud Ostja valitud saatmisviisi tõttu, mis erineb Müüja pakutavast odavaimast standardsest saatmisviisist) tarbijast Ostjale põhjendamatu viivituseta hiljemalt 14 päeva jooksul alates kuupäevast, mil Müüja sai lepingust taganemise teate.
10. Müüja teeb tagasimaksed kasutades sama makseviisi, mida tarbijast Ostja kasutas algse tehingu tegemiseks, välja arvatud juhul, kui Müüja ja Ostja lepivad kokku teisiti. Müüjal on õigus tagastada tarbijast Ostja poolt makstud tasu juba kauba tagastamisel Ostja poolt või muul viisil, tingimusel et Ostja nõustub sellega ning välja arvatud juhul, kui tarbijast Ostja kannab seetõttu lisakulusid. Sularahamaksete puhul nõustub Ostja, et talle makstakse raha tagasi pangaülekande teel tema poolt taganemisvormis või muus avalduses märgitud pangakontole.
11. Kauba tagastamisega seotud otsesed kulud kannab tarbijast Ostja. Müüja ei maksa neid kulusid Ostjale tagasi isegi siis, kui ta on võlgnevuses.
12. Müüja ei ole kohustatud maksma tagasi ühtegi summat, mille ta on tarbijast Ostjalt saanud, tingituna ostulepingust taganemisest, enne kui Ostja tagastab talle kauba või tõendab Müüjale, et ta on kauba Müüjale saatnud, olenevalt sellest, kumb toimub varem. Müüja tagastab raha põhjendamatu viivituseta hiljemalt 14 päeva jooksul alates kauba saatmisest tema aadressile.
13. Kui Ostja taganeb allahindlusega kauba ostulepingust, ei ole Müüja kohustatud Ostjale tagastama rohkem kui Ostja on Müüjale selle kauba eest ostuhinnana tasunud (s.t. Müüja ei pea tagastama samasuguse allahindluseta kauba hinda).
14. Vastavalt seadusele vastutab tarbijast Ostja kauba väärtuse vähenemise eest üksnes juhul, kui see tuleneb kauba käitlemisest muul viisil kui kauba laadi ja omaduste ning toimivuse kindlakstegemine.
15. Tarbijast Ostja nõustub, et sularahamaksete korral tehakse tagastus pangaülekande teel tema pangakontole, mis on märgitud lepingust taganemise teates või mõnes muus Ostja avalduses.
16. Elektroonilisi vautšereid, millel on automaatselt genereeritud ainulaadne kood ja mida ei saadeta materiaalsel andmekandjal, käsitletakse elektroonilise sisuna, mis on saadetud enne lepingust taganemise tähtaja lõppu. Seetõttu ei ole pärast elektrooniliselt genereeritud koodi kättesaamist võimalik ostulepingust taganeda ja nõuda raha tagastamist.
17. Kui Ostjale saadetakse koos kaubaga kingitus, siis sõlmitakse Müüja ja Ostja vahel kinkeleping, mis sisaldab tingimust, et kui tarbija taganeb ostulepingust, siis muutub sellise kingituse kinkeleping kehtetuks ning tarbijast Ostja on kohustatud tagastama Müüjale talle koos kaubaga saadetud kingituse.
VII. Kauba tagastamine 365-päevase tähtaja jooksul
1. Tarbijast/ettevõtjast Ostja võib ka tagastada kauba vastavalt 365 või 45 päeva jooksul käesoleva korra VI jao punktis 4 sätestatud alustel ning käesoleva korra VII jaos sätestatud tingimustel. Õigus taganeda lepingust 14 päeva jooksul põhjust märkimata vastavalt VI jao punktile 4 ei kehti ettevõtjast Ostja puhul. Seoses taganemisega vastavalt kas 365 või 45 päeva jooksul kohaldatakse allpool esitatud sätteid vastavalt ka ettevõtjatest Ostjate suhtes.
2. Tarbijast Ostjal, samuti ettevõtjast Ostjal on õigus tagastada kaup ilma põhjust märkimata 365 päeva jooksul pärast kuupäeva, mis järgneb kuupäevale, mil tarbijast Ostja / ettevõtjast Ostja või tema nimetatud kolmas isik on kauba vastu võtnud; see ei kehti alapunktides 2.1 ja 2.2 osutatud kauba suhtes.
2.1. Kuivkauba ja/või kosmeetika korral on taganemine võimalik üksnes seaduses sätestatud tähtaja ehk 14 päeva jooksul;
2.2. Eraldi madratsite müügi korral on kauba tagastamine võimalik 45 päeva jooksul;
2.3. Köögimööbli komplektide (komplekteerimisvalmidusega köögimööbel) puhul on kauba tagastamine võimalik seaduses sätestatud 14 päeva jooksul;
2.4. Muu kauba korral on kauba tagastamise tähtaeg 365 päeva, kui käesolevas kaebuste lahendamise korras ei ole sätestatud teisiti.
3. Kui kaup tagastatakse pärast käesoleva korra jaos VI punktis 4 sätestatud 14-päevast tähtaega, siis tagastatakse vastavad tagastamisele kuuluvad summad tarbijast Ostjale / ettevõtjast Ostjale, kandes tagastatud kauba ostuhinnale, millest on tehtud käesolevas korras sätestatud ja seaduses lubatud mahaarvamised, s.h. transpordikulud, vastava summa krediidipunktidena tarbijast Ostja / ettevõtjast Ostja kliendikontole, mida Müüja peab Ostja kasutajakonto juures, ning neid krediidipunkte võib Ostja kasutada järgmiseks ostuks. Sel viisil saadud krediiti saab seejärel lunastada Müüjalt järgmise ostu jaoks kuue (6) kuu jooksul pärast selle Ostja kliendiprofiilile krediteerimist. Pärast seda perioodi kõik kasutamata krediidid aeguvad. Krediidijääki saab Ostja igal ajal kontrollida oma kliendiprofiilist. Krediidi vormis tagasimakse tingimuseks on ostja kliendiprofiili loomine Müüja juures. Müüja võib otsustada, et Ostja kliendikontole krediidipunktidena kantud summa tagastatakse tarbijast Ostjale / ettevõtjast Ostjale pangaülekande teel rahas kaebuse / lepingust taganemise / kauba tagastamise vormis või muus Ostja avalduses märgitud pangakontole. Kauba tagastamise tingimusi pärast seaduses sätestatud tähtaega reguleerivad alljärgnevad tingimused.
3.1 Mahaarvamised kauba ostuhinnast (kasutatakse üksnes ostulepingust taganemise korral pärast seaduses sätestatud 14-päevast tähtaega) tehakse järgmiselt:
3.1.1 kui kaupa ei tagastata originaalpakendis, vähendatakse tarbijast Ostjale / ettevõtjast Ostjale tehtavat tagasimakset 15% võrra soetamishinnast;
3.1.2 kui kaup tagastatakse pärast seaduses sätestatud 14-päevast tähtaega, on müüjal õigus vähendada tagastatavat summat 5% võrra iga alanud kuu eest, mil kaup Ostja valduses oli;
3.1.3 kui tagastatud kaup on määrdunud, kulunud, kahjustatud või hävinud, välja arvatud tavapärasest kasutamist tingitud kulumine, on Müüjal õigus tagastada see kaup Ostjale ilma õiguseta kauba soetamisväärtuse tagasimaksmisele.
3.2 Ülalnimetatud mahaarvamised kehtivad alati konkreetse kauba suhtes ja neid saab kokku liita.
3.3 Ülalnimetatud mahaarvamised ei kehti lepingust taganemise korral seaduses sätestatud 14 päeva jooksul pärast kaupa vastuvõtmist.
4. Kauba tagastamisel pärast seaduses sätestatud 14-päevast tähtaega alates kauba ostu kuupäevast on tarbijast Ostja / ettevõtjast Ostja kohustatud esitama Müüjale täidetud kaebuse / lepingust taganemise / kauba tagastamise vormi.
5. Kauba tagastamise tähtaega on järgitud, kui kaebuse / lepingust taganemise / kauba tagastamise vorm saadetakse enne asjaomase tähtaja lõppu Müüja aadressile. Ostja võib saata ka kaebuse / lepingust taganemise / kauba tagastamise vormi Müüja e-posti aadressile: klienditugi@bonami.ee.
6. Tarbijast/ettevõtjast Ostja on kohustatud saatma kauba tagasi põhjendamatu viivituseta, hiljemalt 14 päeva jooksul alates kauba tagastamisest teatamise kuupäevast. Tähtaega loetakse järgituks, kui Ostja saadab kauba tagasi enne 14 päeva möödumist.
7. Kui tarbijast/ettevõtjast Ostja tagastab kauba, siis maksab Müüja Ostjale tagasi kõik Müüja saadud maksed, sealhulgas saatekulud (välja arvatud lisakulud, mis on ilmnenud Ostja valitud saatmisviisi tõttu, mis erineb Müüja pakutavast odavaimast standardsest saatmisviisist), tarbijast Ostjale põhjendamatu viivituseta hiljemalt 30 päeva jooksul alates kuupäevast, mil Müüja sai tagastamisteate.
Kauba tagastamisega seotud otsesed kulud kannab tarbijast Ostja.
8. Müüja ei ole kohustatud maksma tagasi ühtegi summat, mille ta on tarbijast Ostjalt saanud, tingituna kauba tagastamisest, enne kui Ostja tagastab kauba või tõendab, et ta on kauba Müüjale saatnud, olenevalt sellest, kumb toimub varem.
9. Kui Ostja taganeb allahindlusega kauba ostulepingust, ei ole Müüja kohustatud Ostjale tagastama rohkem kui Ostja on Müüjale selle kauba eest ostuhinnana tasunud (s.t. Müüja ei pea tagastama samasuguse allahindluseta kauba hinda).
10. Elektroonilisi vautšereid, millel on automaatselt genereeritud ainulaadne kood ja mida ei saadeta materiaalsel andmekandjal, käsitatakse elektroonilise sisuna, mis on saadetud enne kauba tagastamise tähtaja lõppu. Seetõttu ei ole pärast elektrooniliselt genereeritud koodi kättesaamist võimalik kaupa tagastada ja raha tagastamist taotleda.
11. Kui Ostjale saadetakse koos kaubaga kingitus, siis sõlmitakse Müüja ja Ostja vahel kinkeleping, mis sisaldab tingimust, et kui tarbija tagastab kauba, siis muutub sellise kingituse kinkeleping kehtetuks ning tarbijast/ettevõtjast Ostja on kohustatud tagastama Müüjale talle koos kaubaga saadetud kingituse.
Kasulikku lisateavet kaebuste kohta saab Müüja veebisaidilt.
Kaebuste lahendamise kord kehtib alates 9. august 2023. Müüja võib teha käesolevas kaebuste lahendamise korras muudatusi.
Vormi allalaadimine